پست‌ها

نمایش پست‌ها از مارس, ۲۰۰۹

سال جدید مبارک

شنبه 24 اسفند 1387 برای من سال 1387 از فردا پایان می یابد. این آخرین مطلب در سال 1387 است و ان شاء الله اگر عمری باقی بود از 11 یا 12فروردین 1388 وبلاگ را به روز خواهم کرد. سال1387 با همۀ خوبی ها و بدی هایش به اتمام رسید امیدوارم همه ی ما وقتی به گذشته بر می گردیم از اعمال و کردارمان پیش خود و خدایمان روسفید باشیم. برای من سال گذشته در ارتباط با دانشگاه سال پرکاری بود: برگزاری همایش بین المللی امنیت انسانی در غرب آسیا - نوشتن و پیگیری چند طرح (تفکیک دانشکده ادبیات و تأسیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی - راه اندازی اولین دروه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی - طرح کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی با همکاری دکتر پورشافعی که الحمد الله تصویب و از مهر 1388 دانشجو می گیرد - شروع بعضی رشته ها که در نگارش طرح های آن ها در سال 1386 مشارکت داشتم مانند رشته های حقوق و الهیات - نوشتن طرح توجیهی رشته ی مشاوره که در دانشگاه تآیید و به دفتر گسترش ارسال شده - راه اندازی دانشگاه مجازی بیرجند یا همان سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه .... همین طور سال تصمیم های سخت: علی رغم پیشنهاد وسوسه انگیز کار در نمایندگ

از کار خیر خودداری مکن

شنبه 24 اسفند 1387 از کار خیر خودداری مکن، هر چند کسی قدر آن را نداند

برای نبرد با تاریکی باید ...

شنبه 24 اسفند 1387 این هم جمله ای زیبا از زرتشت در باره ی نحوه ی مبارزه با تاریکی ها: ستیز من تنها با تاریکی است، من برای نبرد با تاریکی شمشیر روی تاریکی نمی کشم. چراغ روشن می کنم!

چرا درمانده ایم؟

شنبه 24 اسفند 1387 معمولاً کمتر پیش آمده کتابی را چند بار بخوانم (البته به جز کتب درسی!!) ولی در تعطیلات عید برای سومین دفعه قصد دارم کتاب چرا درمانده ایم؟ یا جامعه شناسی خودمانی اثر کم نظیر استاد حسن نراقی را بخوانم. بعداً گزیده هایی از کتاب را در بخش خلقیات ایرانی خواهم نوشت ولی به همه توصیه می کنم حداقل یک بار این کتاب را بخوانند. نترسید کتاب قطوری نیست، متن بسیار روانی دارد و اگر تند خوان باشید در یکی/ دو ساعت خوانده خواهد شد.

واژه های تخصصی روان شناسی

شنبه 24 اسفند 1387 در این سایت دانشجویان روان شناسی می توانند واژه های تخصصی را یاد گرفته و بعد از حفظ از طریق آزمون هایی که ارائه شده میزان یادگیری خود را چک کنند. مراجعه به این سایت برای دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی که درس متون را دارند الزامی است.

انتقاد و خلقیات ما ایرانی ها

شنبه 24 اسفند 1387 مصاحبه کاردان مجری توانمند رادیو و تلویزیون را بخوانید. بسیار جالب است. از جمله در مورد انتقاد و کمی هم خلقیات ما ایرانی ها می گوید: اگر یک روز از اتوبوس‌رانی گلایه می‌کنم، فردا بگویم آقای مترو ممنون که با صد تومان از میرداماد تا بهشت زهرا می‌برید. همه اشکالات به دولت برنمی‌گردد. مگر وقتی ساعت یک شب میهمان از خانه‌ام می‌رود و بعد یکساعت با سر و صدا خداحافظی می‌کنم و دو ساعت هم بوق می‌زنم، باید وزارت میهمانی داشته باشیم؟ به نظرم باید از خودمان هم انتقاد کنیم. باید یک آینه صاف نه محدب و مقعر باشیم. فقط سیاهنمایی کردن قشنگ نیست...

ناامیدی را امیدوار کردن

جمعه 23 اسفند 1387 همه روز روزه بودن، همه شب نماز کردن همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن از مدینه تا به کعبه سر وپا برهنه رفتن دو لب از برای لبیک به وظیفه باز کردن به مساجد و معابد همه اعتکاف جستن زملاهی و مناهی همه احتراز کردن شب جمعه­ها نخفتن به خدای راز گفتن زِ وجود بی نیازش طلب نیاز کردن به خدا که هیچکس را ثمر آنقدر نباشد که به روی نااُمیدی در بسته باز کردن

به خودت نگاه کن قبل از اینکه بد دیگران رو بگی!

جمعه 23 اسفند 1387 این مطلب را دوستی به نقل از دکتر شریعتی برایم ارسال کرده: کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود ،آن هم به سه دلیل ؛اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می کشید و سوم - که از همه تهوع آور بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت. چند سالی گذشت یک روز که با همسرم از خیابان می گذشتیم ،آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه زن داشتم ،سیگار می کشیدم و کچل شده بودم!!! و تازه فهمیدم که خیلی اوقات آدم از آن دسته چیزهای بد دیگران ابراز انزجار می کند که در خودش وجود دارد .

در فواید خاموشی و اینکه مشک خود باید ببوید

جمعه 23 اسفند 1387 سعدی: چو غنچه گرت بسته بودی دهن + دریده ندیدی چو گل پیرهن نبینی که آتش زبانست و بس؟ + بآبی توان کشتش در نفس اگر هست مرد از هنر بهرور + هنر خود بگوید، نه صاحب هنر اگر مشک خالص نداری مگوی + گرت هست خود فاش گردد به بوی به سوگند گفتن که زر مغربست + چه حاجت؟ محک خود بگوید که چیست!

خبرنامه انجمن روان شناسی بریتانیا برای دانشجویان کارشناسی

چمعه 23 اسفند 1387 انجمن روان شناسان بریتانیا خبرنامه ای را به طور رایگان برای دانشجویان دوره های کارشناسی از طریق ایمیل ارسال می کند. علاقه مندان می توانند برای ثبت نام چهت دریافت این خبرنامه به این پیوند مراجعه کنند. داشتن آدرس ایمیل فعال برای ثبت نام ضروری است.

کتابخانه دیجیتال یکپارچه

چهارشنبه کتابخانه دیجیتال یکپارچه مرکزی وابسته به مرکز اطلاعات یکپارچه که بسیار ی از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی جهت استفاده ی از این هم لیست منابع شامل پایگاه های اطلاعاتی و مجلاتی که تحت پوشش می دهد بیش از دو هزار دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی در 26 کشور جهان از خدمات این مرکز استفاده می کنند. دفتر مرکزی آن هم در دبی است!! در ایران، عربستان و بریتانیا هم شعبه دارد

چند خبر از دانشگاه بیرجند

چهارشنبه 21 اسفند 1387 امیدوارم زودتر این سایت دانشگاه راه اندازی شود تا بتوانیم اخبار دانشگاه از رسمی تا غیر رسمی را از آنجا دریافت کنیم نه اینکه در روزنامه ها بخوانیم و یا به سیستم گوش به گوش به دستمان برسد که پر واضح است در بعضی موارد از هر گوش به گوش دیگر خبر تغییر کند!! بگذریم غرض این بود که جلسه مسئولین معاونان فرهنگی و مسئولین مراکز مشاروه دانشگاه های منطقه سه کشور در بیرجند با حضور دکتر اسلامی و دکتر یعقوبی معاون فرهنگی وزیر و مسئول مراکز مشاوره از امروز در بیرجند برگزار می شود. در ضمن همان طور که در مطلب قبلی نوشتم مهندس ضیایی به ریاست دانشکده ی هنر منصوب شده اند. به ایشان تبریک می گویم و با پشتکاری که از ایشان دیده ام مطمئن هستم اوضاع دانشکده ی هنر بهتر از گذشته خواهد شد.

دیدار با دکتر شکوهی

سه شنبه 20 اسفند 1387 امشب به همراه سایر دوستان گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه بیرجند به دیدار دکتر غلامحسین شکوهی رفتیم. دکتر شکوهی از اساتید برجسته ی تعلیم و تربیت ایران هستند و اولین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در کابینه دولت موقت (مرحوم مهندس بازرگان) بوده اند. گروه علوم تربیتی دانشگاه بیرجند به نوعی وامدار دکتر شکوهی خصوصاً در گسترش تحصیلات تکمیلی است. در چند سال اخیر دکتر به دلیل چند مورد سکته وضعیت جسمانی خوبی ندارند. باید از دختر دکتر ایشان خانم دکتر شکوهی که مراقبت از دکتر شکوهی را بر عهده دارند نیز یاد کنم. امشب می گفتند بعد از مدت ها که درخواست نموده اند از ریاست دانشکده ی هنر استعفا دهند تا بتوانند ساعات بیشتری را در منزل صرف مراقبت از پدرشان بکنند بالاخره این درخواست قبول شده و مهندس ضیایی به ریاست دانشکده هنر منصوب شده اند. هر چند دکتر در وضعیتی نبودند که صحبت خاصی داشته باشند اما گفتند من وقتی به گذشته ام فکر می کنم هیچ گاه از اینکه معلم شده ام افسوس نمی خوردم.

مهاجران از وطن، عید و نسل سومی ها

سه شنبه 20 اسفند 1387 ایام عید نزدیک است. این شعر رایکی از دوستان از طریق ایمیل برایم فرستاده. از هادی خرسندی است و زبان حال بسیاری از مهاجران ایرانی: صبح روز عید آن پدر که مانده بی وطن در حصار غربتی بعید، طفل خود گرفته در بغل صبح روز عید بوسدش به عشق، گویدش به مهر؛ با غرور جاودانه اش: طفل من! جان من! سرزمین ما؛ مانده از گذشته یادگار، میهن تو افتخار توست! افتخار ماست آن دیار! طفل هاج و واج، می زند به زانوی پدر:«واتس افتخار؟» گویدش پدر: سربلندی است آرمان من؛ آرمان تو؛ آرمان ما، اعتلای نام میهن است، با تلاش و کوشش مدام! طفل هاج و واج، میزند به زانوی پدر:«وات دو یو مین اعتلای نام؟» گویدش پدر: بایدت تلاش، تا که نام سرزمین خود؛ جاودان کنی! پرچمش؛ خار چشم دشمنان کنی! با تلاش من، با تلاش تو، با تلاش ما: می شود وطن پر زنیکی و خالی از بدی طفل هاج و واج، می زند به زانوی پدر:«کن یو اسپیک اینگلیش ددی؟»

پیری و فراموشی!

سه شنبه 20 اسفند 1387 برای مدت ها که تقریباً سر همه قرارها به موقع حاضر می شدم امروز جلسه دفاع خانم دستگردی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی را به کلی فراموش کردم. موبایلم هم خاموش بود و خودم هم رفته بودم بنیاد شهید تا پس از مدت ها که از برگزاری همایش امنیت انسانی گذشته بود از آقای هادی صالح پور که در آن ایام خیلی کمک کردند تشکر بکنم. خیلی بد شد! به ایشان و استاد راهنمای ایشان یه عذرخواهی بدهکارم.

چگونه زیستن و چگونه مردن

سه شنبه 20 اسفند 1387 خدایا به من زیستنی عطا کن که در لحظۀ مرگ بربی ثمری آن حسرت نخورم ومردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم. خدایا چگونه زیستن را به من بیاموز، چگونه مردن را خود خواهم آموخت. دکتر شریعتی

سایت دانشیار و پایگاه های اطلاعاتی علوم رفتاری و اجتماعی آن

دوشنبه 19 اسفند 1387 بسیاری از دانشگاه های ایران از طریق سایت دانشیار به پایگاه های اطلاعات علمی متصل هستند. البته دانشگاه هایی که از امکانات مالی خوبی برخوردار نیستند فقط به تعداد کمی از پایگاه های اطلاعاتی دسترسی دارند. در دانشگاه بیرجند برای رشته های علوم رفتاری واجتماعی خصوصا علوم تربیتی دو پایگاه اطلاعاتی وجود دارد. دانشجویان رشته روان شناسی تربیتی و تربیت بدنی هم می توانند از این دو پایگاه اطلاعاتی استفاده کنند: پایگاه اطلاعاتی ( Academic Search FullTEXT Premier ) با 8500 مجله نمایه شده که بیش از 4500 آن ها تمام متن است و پایگاه اطلاعاتی ( Professional Development Collection™ ) که بیش از 500 مجله در زمینه علوم تربیتی را نمایه می کند که از این تعداد حدود 300 مجله تمام متن است. برای استفاده از این پایگاه های اطلاعاتی باید حتماً از طریق IP دانشگاه بیرجند (یعنی یا در پردیس های دانشگاه در شوکت آباد و امیرآباد و یا از طریق سیستم Dial-Up دانشگاه در دانشکده مهندسی) یا دانشگاهی که این دو پاپگاه را مشترک است به سایت دانشیار وصل شوید. سپس در سمت راست صفحه در قست علوم انسانی روی Education

دسترسی به سایت ابسکو

دوشنبه 19 اسفند 1387 ابسکو یکی از فراهم کنندگان پایگاه های اطلاعات علمی است که چیزی بیش از 150 پایگاه اطلاعاتی را در دسترس کاربرانش قرار می دهد. دانشجویان ارشد رشته ها ی روان شناسی تربیتی و تربیت بدنی با کدی که در اختیارشان قرار داده ام می توانند از امکانات بیشتری سایت ابسکو استفاده کنند.

بی نظمی و سرعت حرف اول و آخر سرویس های دانشگاه

دوشنبه 19 اسفند 1387 رفت و آمد با سرویس دانشگاه هم خود حکایتی دارد. همیشه وقتی از کنار سرویس های دانشگاه که در بسیاری از موارد با سرعت سرسام آور در حال تردد هستند می گذشتم می گفتم چرا کسی اعتراضی نمی کند؟ باید حتماً حادثه ای رخ دهد تا فکری کنند. امروز صبح راننده ی سرویس واقعاً سریع رانندگی می کرد. در پیچ ها درست مانند حالتی که قبلاً در سرویس های دانشجویی دیده بودم سریع می پیجید و ..... موضوع جالب تر عصر بود که سرویس دانشگاه که ساعت 5/5 بعدازظهر باید از جلوی ساختمان دانشکده هنر حرکت کند از کنار استاد سرا راه خود را به سوی دانشکده ادبیات کج کرد و رفت و من هم دست از پا دراز تر با تاکسی تلفنی آمدم!!! البته حدس می زنم ایشان کاری داشتند که می خواستند زودتر به شهر برسند. به این می گن نظم و انضباط که قاعدتاً دانشگاه باید سرآمدش باشه. همه ی ما هم آنقدر منفعل شده ایم که هیچ سر و صدایی نمی کنیم. شاید هم به نوعی حق داشته باشیم چون اگر قرار باشد دنبال اصلاح این موارد باشی باید از کار و زندگیت بگذری و از صبح تا شب به دنبال اطلاع موضوع به مسئولین باشی، آن هایی که خود باید نظارت بر این موارد را در س

دسترسی به خدمات APA با PsycNET

یکشنبه 18 اسفند 1387 یکی از معتبرترین انجمن های علمی، انجمن روان شناسان آمریکا است که با علامت اختصاری APA شناخته می شود. به عنوان مثال نظام منبع نویسی و ارجاع درون متنی این انجمن مورد قبول بسیاری از مجلات علمی در رشته های مختلف می باشد. این انجمن پایگاه های اطلاعاتی را برای رشته ی روان شناسی و گرایش های وابسته ارائه می کند از جمله PsycINFO، PsycARTICLSو .... . در سایت PsycNET شما می توانید جستجوی رایگان در بعضی از خدمات مرتبط با نمایه سازی اطلاعات علمی دسترسی پیدا کنید.

سایت مجلات علمی بر اساس موضوع

یکشنبه 18 اسفند 1387 این سایت بیش از 97 هزار مجله ی علمی را بر اساس موضوع تقسیم بندی و پیوند های مربوط به وب سایت مجله ها را در اختیارکاربران می گذارد. به عنوان مثال در ارتباط با روان شناسی تربیتی 91 مجله ی را معرفی کرده است. با دسترسی به سایت مجلات شما می توانید به خلاصه مقاله های منتشر شده دسترسی داشته باشید.

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!

یکشنبه 18 اسفند 1387 متن زیر بخشی از خاطرات داستان گونه دکتر مهاجرانی است که بسیار شیرین، آموزنده و دلنشین است: .... دوباره کوزه را در آب فشردم. قل قل قل... کوزه پر آب شد و آرام و سنگین! " دیدی چه شد؟" " پر آب شد!" حاج آخوند خندید. تیغه ای از آفتاب هم بر برگ های نوک صنوبر ها افتاده بود. برگ های سبز و نقره ای که برق می زدند. گفت:" دیدی تا وقتی خالی بود چقدر سر و صدا می کرد. وقتی پر شد آرام گرفت. آدم ها هم مثل همین کوزه اند. هر که پر هیاهو تر خالی تر... وقتی پر شد آرام و سنگین می شود." ایستاده بود افق را نگاه می کرد. خواند با آواز...با صدای بلند. با خودم گفتم این صدا به خانه ما می رسد و الان چهره و چشمان پدر بزرگم غرق خنده می شود و می گوید: صدای حاج اخوند... یک نان به دو روز اگر بود حاصل مرد از کوزه شکسته ای دمی آبی سرد مامور کم از خودی چرا باید بود یا خدمت چون خودی چرا باید کرد

شایعه ی تاسیس غیررسمی دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی

یکشنبه 18 اسفند 1387 امروز شابعه ای پیرامون تصمیم هیات رئیسه دانشگاه مبنی بر تفکیک دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی و تأسیس دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی منتشر شده. البته از حد شابعه فراتر است!!! قرار بود موضوع تفکیک دانشکده در جلسه ی هیات امنای دانشگاه های شمال شرق کشور در 7 اسفند در مشهد مطرح شود که به دلایلی از جمله عدم حضور وزیر مطرح نشده و حالا هیات رئیسه ی دانشگاه در تصمیمی داخلی می خواهد این کار را انجام دهد. طرح تفکیک دانشکده ی ادبیات را تابستان گذشته بعد از یکی دو ماه جمع آوری اطلاعات به ریاست دانشگاه دادم و با همیاری جمعی از دوستان تلاش زیادی کردیم که بعد از افتتاح ساختمان جدید سازمان مرکزی دانشگاه، محل سازمان مرکزی قدیم در اختیار دانشکده ادبیات قرار گیرد. با استدلال و زبان آمار نشان دادیم که ساختمان سازمان مرکزی قدیم حق دانشکده ی ادبیات است. بگذریم که این تلاش که باید توسط مدیریت دانشکده انجام می گرفت متاسفانه .......تعبیر به توطئه و ..... نهایتا بخشی از ساختمان قدیم در اختیار سه گروه علوم تربیتی، روان شناسی و کتابداری قرار گرفت. سه گروهی که قرار است شکل دهنده ی دانشکده

نمونه طرح پیشنهادی تحقیق درس پروژه

یکشنبه 18 اسفند 1387 دانشجویان پروژه ی کارشناسی علوم تربیتی نمونه فرمت طرح پیشنهادی تحقیق از طریق پست الکترونیکی ارسال شده است. دانشجویانی که آدرس پست الکترونیکی خود را اطلاع نداده اند هر چه سریعتر در این ارتباط اقدام نمایند. در ضمن: طرح تحقیق باید پیرامون موضوع کلی باشد که به اطلاع و تأیید اینجانب رسیده باشد. دانشجویان غلامی، سجادی و الهامیان تاکنون موضوع کلی را انتخاب نکرده اند. شما می توانید پیرامون مسئله اختصاصی تر تحقیق با اینجانب مشورت کنید. طرح پیشنهادی تحقیق باید تا روز 20 فروردین به اینجانب تحویل شود. هر گونه سؤال پیرامون طرح تحقیق باید قبل از تحویل کار پرسیده شود. پس از تحویل امکان اصلاح کار وجود نخواهد داشت و نمره ی این بخش از کار داده خواهد شد. شما می توانید سوالات خود را به صورت حضوری یا از طریق ایمیل پیرامون نگارش طرح تحقیق دارید یا حضوری یا از طریق پست الکترونیکی مطرح کنید. روز دوشنبه 19 اسفهند ساعت 2تا 4 کلاس توجیهی طرح تحقیق در اتاق آزمایشگاه روان شناسی برگزار خواهد شد.برای رفع اشکال به کتاب راهنمای عملی فراهم سازی طرح تحقیق تآلیف دکتر نادری، دکتر سیف نراقی و شاهپوری

فایل واژگان برای درس متون ارشد

یکشنبه 18 اسفند 1387 دانشجویان متون تخصصی روان شناسی تربیتی برای دریافت فایل های واژگان و آشنایی با نحوه انجام تکالیف درس به دانشگاه مجازی بیرجند مراجعه کنند.

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

شنبه 17 اسفند 1387 شعری از مرحوم قیصر امین پور برای امام زمان (عج): طلوع مي‌کند آن آفتاب پنهاني ز سمت مشرق جغرافياي عرفاني دوباره پلک دلم مي‌پرد، نشانه چيست؟ شنيده‌ام که مي‌آيد کسي به مهماني کسي که سبزتر از هزار بار بهار کسي، شگفت کسي! آن چنان که مي‌داني

ضربه مغزی

پنجشنبه 15 اسفند 1387 این مطلب در مورد افرادی که خونریزی مغزی می کنند را جایی خواندم و نمی دانم که آیا درست است یا نه؟ ولی ارزش خواندن و توجه دارد: یک شاهد حادثه با آشنا بودن به علائم خون ریزی مغزی می تواند با سه سئوال ساده از مریض به سهولت او را نجات دهد: 1 ــ از بیمار یا شخص ضربه مغزی خورده بخواهید به خندد. 2 ــ از بیمار یا شخص ضربه خورده بخواهید دو دستش را بالا نگه دارد. 3 ــ از بیمار یا شخص ضربه خورده بخواهید یک جمله ساده را تکرار کند. مثلا" بگوید خورشید در آسمان بسیار خوب می درخشد. اگر بیمار یا شخص ضربه خورده قادر به انجام یکی از این کارها نباشد باید فوری اورژانس را خبر کرده و بیمار را به بیمارستان منتقل کرده و به مسئول مربوطه عدم اجرای یک یا چند اعمال فوق را اطلاع داده تا ایشان پزشک را در جریان گذارد.

بی تفاوت تر، موفق تر

پنچشنبه 15 اسفند 1387 بعضی جملات علی رغم تلخی، رگه هایی از واقعیت دارند. امروز در روزنامه خواندم که خدادعزیزی گفته در ایران هر کس بی تفاوت تر باشد، موفق تر است!! این جمله حداقل در محیطی که من کار می کنم که صادق است. مشروح آن را هم بعدا خواهم نوشت.

بارندگی خوب در بیرجند

چهارشنبه 14 اسفند 1387 با بارندگی های دو روز گذشته میانگین بارندگی بیرجند در فصل زراعی جاری 7/144 اعلام شده که تا میانگین 150 میلی متری سالیانه بیرجند فاصله ی چندانی ندارد. تمام بندهای کوه باقران پراب شده و آب از بند دره سرریز شده است. الحمد لله سال خوبی در بیرجند خواهیم داشت.

روش کله پاچه در کنفرانس بین المللی!

چهارشنبه 14 اسفند 1387 دوست گرامی دکتر آقاابراهیمی که معرف حضور دوستان در دانشگاه بیرجند هستند از طریق ایمیل پیوندهایی در مورد یک شوخی که یک یا چند نفر از ایرانی ها با مسئولین همایشی انجام داده اند را برایم فرستاده اند. خلاصه اش این است که مقاله ای را به نام گوسفند، بز و بره فرستاده اند و روشی به نام کله پاچه را در مورد موضوعی مطرح کرده اند و مقاله قبول شده است. من فکر می کنم وقتی ما می خواهیم شوخی هایی از این دست بکنیم باید مواظب عواقب آن هم باشیم. اگر این ها هم مانند کاری که چند دانشجوی آمریکایی کردند و مقاله ای کاملا بدون معنی از یک سری لغات تصادفی تهیه می کردند و آنوقت کنفرانس مذکور مقاله را می پذیرفت می شد گفت کاری کرده اند. ولی اگر شما مقاله را بخوانید به جز سه اسم نویسنده و واژه کله پاچه بقیه خلاصه مقاله معنادار است. واقعا داوران همایش فکر کرده اند روشی تازه مطرح شده و برای همین آن را قبول کرده اند. اگر در آینده کنفرانس ها مقاله های ایرانی ها را چاپ نکنند باید عواقب آن را به این نوع شوخی ها مرتبط دانست. در ضمن وبلاگ جالبی تحت عنوان استادان علیه تقلب این مطلب را چاپ کرده که مطالب

وب سایت جدید دانشگاه بیرجند

سه شنبه 13 اسفند 1387 چند روز پیش در سرویس مهندس تولا مسئول واحد فناوری اطلاعات دانشگاه را دیدم و صحبت مناسب نبودن وب سایت دانشگاه را مطرح کردم. گفت داریم کارهایی می کنیم و با شرکت مهندس خسروی قرارداد بسته ایم و به زودی سایت جدید دانشگاه فعال خواهد شد. امروز صبح این سایت روی شبکه قرار گرفته و هر چند هنوز تا تبدیل شدن به یک سایت کامل کار زیادی دارد اما ساختار سایت به نظر خوب است و ان شاء الله با جدیّت و تخصصی که مهندس خسروی دارند در آینده نزدیک شاهد سایت کاملی برای دانشگاه باشیم. چند نکته در مورد سایت به ذهنم رسید که طی نامه ای برای مهندس خسروی خواهم فرستاد و اگر شما هم نظری دارید به ایشان منتقل کنید تا ان شاء الله لحاظ شود. در جریان همایش امنیت انسانی به این نتیجه رسیدم که دانشگاه دارای نیروهای بسیار قابلی (هم در بخش کارشناسان و هم اعضاء هیأت علمی) است و اگر مدیریت درستی در کار باشد و از این نیروها به خوبی استفاده شود امور دانشگاه در جهت درست پیش خواهد رفت. به نظرم هم مهندس تولا که در کنار تخصص با سعه صدر، اخلاق نیکو و صمیمتش شخصیت بسیار دوست داشتنی دارد و هم مهندس خسروی که در یکی دو م

فیلم آهنگ برنادت

دوشنبه 12 اسفند 1387 تعطیلات آخر هفته قبل در مشهد منزل یکی از اقوام از طریق ماهواره فیلم آهنگ برنادت را که در زمان نوجوانی از تلویزیون دیده بودم را یک بار دیگر تماشا کردم. راستش بعد از مدت ها یک فیلم را از اول تا آخر نگاه کردم (معمولا به دلیل مشغله و یه کم هم عدم علاقه تلویزیون کم نگاه می کنم خصوصا فیلم های سینمایی!!) واقعا فیلم قشنگی بود و من را به یاد یکی از دوستان ارمنی که در انگلیس همسایه بودیم انداخت که وقتی خانم کسالتی داشت از سر محبت چند قطره از آب مقدسی آورد که مربوط به چشمه برنادت میشد. در اینترنت جستجو کردم داستان واقعی است که کلی رفرنس در موردش می توانید پیدا کنید. واقعه در وسط های قرن نوزدهم در شهر کوجک لوردس در جنوب فرانسه اتفاق می افتد و طی آن برنادت ادعای دیدن بانویی مقدس می کند که نهایتا به تأیید واقعه می انجامد. در حال حاضر 270 هتل در این شهر کوچک است ایجاد شده که بیشترین تعداد هتل بعد از پاریس است. سالیانه حدود 5 میلیون زائر به این شهر و دیدن غاری که برنادت بانو را دیده می روند. سال 2008 که یکصد و پنجاهمین سالگرد واقعه بوده حدود 8 میلیون زائر به آنجا رفته اند. جایی خو

چک سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه

دوشنبه 12 اسفند 1387 یکشنبه و دوشنبه در این نیم سال تحصیلی روزهای بسیار پرکاری است. تقریبا از صبح کلاس و رفع اشکال دارم. روز یکشنبه دانشجویان درس متون تخصصی را بین ساعت چهارونیم تا پنج و نیم گفته بودم برخط شوند. الحمدالله همه برخط شدند هم در سیستم و هم از طریق امکانات کنفرانس یاهو مسنجر توانستیم متصل بشویم. البته اینترنت دانشگاه چند روزی است که راه نمی آید و سرعتش مشکل دارد. شاید به خاطر باران و بادی است که این روزها در بیرجند است.