فیلم آهنگ برنادت

دوشنبه 12 اسفند 1387

تعطیلات آخر هفته قبل در مشهد منزل یکی از اقوام از طریق ماهواره فیلم آهنگ برنادت را که در زمان نوجوانی از تلویزیون دیده بودم را یک بار دیگر تماشا کردم. راستش بعد از مدت ها یک فیلم را از اول تا آخر نگاه کردم (معمولا به دلیل مشغله و یه کم هم عدم علاقه تلویزیون کم نگاه می کنم خصوصا فیلم های سینمایی!!) واقعا فیلم قشنگی بود و من را به یاد یکی از دوستان ارمنی که در انگلیس همسایه بودیم انداخت که وقتی خانم کسالتی داشت از سر محبت چند قطره از آب مقدسی آورد که مربوط به چشمه برنادت میشد. در اینترنت جستجو کردم داستان واقعی است که کلی رفرنس در موردش می توانید پیدا کنید. واقعه در وسط های قرن نوزدهم در شهر کوجک لوردس در جنوب فرانسه اتفاق می افتد و طی آن برنادت ادعای دیدن بانویی مقدس می کند که نهایتا به تأیید واقعه می انجامد. در حال حاضر 270 هتل در این شهر کوچک است ایجاد شده که بیشترین تعداد هتل بعد از پاریس است. سالیانه حدود 5 میلیون زائر به این شهر و دیدن غاری که برنادت بانو را دیده می روند. سال 2008 که یکصد و پنجاهمین سالگرد واقعه بوده حدود 8 میلیون زائر به آنجا رفته اند. جایی خواندم در این سال ها حدود 200 میلیون زائر از این مکان بازدید کرده اند. 67 مورد هم معجزه دقیقاً ثبت شده که با استناد وجود دارد. برنادت چند معجزه تقریبا مشخص داشته است از جمله چشمه آب، نسوختن دست از شمع، چند مورد شفا مریض ها، ذکر نام بانو از موضوعی که در آن زمان به تازگی در کلیسا قبول شده بود (و برنادت که مقداری از نظر سواد عقب افتاده بوده نمی توانسته آن را شنیده باشد). نکته بسیار مهم رنجی است که او در این مدت عمرش کشیده بوده است. به هر صورت سری به لینک هایی که در این متن داده ام بزنید عکس های محل و برنادت هم در ان است. جالب اینکه تا کنون سه بار قبر او را باز کرده اند. در دفعه اول جسدش بعد از حدود 30 سال هنوز سالم بوده است . تقریبا همان اعتقادی که ما در مورد مقدسین خودمان داریم. کاش ما هم برای ده ها مورد این چنینی که در مذهب مان داریم می توانستیم فیلم و مستندسازی هایی انجام دهیم که مخاطبین حتی غیر مسلمان را تحت تاثیر قرار دهد.

نظرات

‏ناشناس گفت…
خیلی جو گیر شدی. من فرانسیه زندگی می کنم و اصلا همچین خبرهایی هم نیست و هیچکس نه خبری از برنادت داره و نه تره ای برای اینطور مزخرفات خورد می کنه. هر چی بدبختی میکشیم از دست این مذهبه.

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!