سایت دانشیار و پایگاه های اطلاعاتی علوم رفتاری و اجتماعی آن

دوشنبه 19 اسفند 1387

بسیاری از دانشگاه های ایران از طریق سایت دانشیار به پایگاه های اطلاعات علمی متصل هستند. البته دانشگاه هایی که از امکانات مالی خوبی برخوردار نیستند فقط به تعداد کمی از پایگاه های اطلاعاتی دسترسی دارند. در دانشگاه بیرجند برای رشته های علوم رفتاری واجتماعی خصوصا علوم تربیتی دو پایگاه اطلاعاتی وجود دارد. دانشجویان رشته روان شناسی تربیتی و تربیت بدنی هم می توانند از این دو پایگاه اطلاعاتی استفاده کنند:
پایگاه اطلاعاتی ( Academic Search FullTEXT Premier ) با 8500 مجله نمایه شده که بیش از 4500 آن ها تمام متن است و پایگاه اطلاعاتی ( Professional Development Collection™ ) که بیش از 500 مجله در زمینه علوم تربیتی را نمایه می کند که از این تعداد حدود 300 مجله تمام متن است.
برای استفاده از این پایگاه های اطلاعاتی باید حتماً از طریق IP دانشگاه بیرجند (یعنی یا در پردیس های دانشگاه در شوکت آباد و امیرآباد و یا از طریق سیستم Dial-Up دانشگاه در دانشکده مهندسی) یا دانشگاهی که این دو پاپگاه را مشترک است به سایت دانشیار وصل شوید. سپس در سمت راست صفحه در قست علوم انسانی روی Education کلیک کنید نام دو پایگاه اطلاعاتی را مشاهده خواهید کرد. سپس با کلیک روی پایگاه اطلاعاتی مورد نظر از طریق ابسکو به پایگاه اطلاعاتی دسترسی پیدا خواهید کرد و خواهید توانست موضوع خود را جستجو و چنانچه منبع شما در موارد تمام متن پایگاه اطلاعاتی باشد آن را دریافت (دانلود) کنید. سؤالی داشتید به من ایمیل بزنید راهنمایی کنم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!