معلم خوب و تدریس موثر به جای فناوری جدید
دوشنبه 17 فروردین 1388
یکی از مباحث مهم در آموزش و یادگیری بحث استفاده از تکنولوژی یا همان فناوری است. معمولا تجهیز مدارس و کلاس های درس با تکنولوژی جدید یکی از دغدغه های نظام های آموزشی به منظور بهره برداری از حداکثر ظرفیت فناوری روز است. اما در این مقاله یکی از متخصصان انگلیسی معتقد است که آنچه باعث یادگیری و پیشرفت فراگیر می شود، تدریس درست است و در صرف پول به جای هزینه روی رایانه و تخته ی هوشمند و .... و حتی کاهش تعداد دانش آموز، باید بودجه را از یک سو روی تربیت معلم خوب و آموزش مداوم آن ها و از سوی دیگر آموزش روش های تدریس موثر (مانند فراهم کردن پسخوراند یا فیدبک مداوم و بلافاصله به فراگیر) صرف کرد. خواندن این مقاله را خصوصا به علاقه مندان تعلیم تربیت توصیه می کنم.
یکی از مباحث مهم در آموزش و یادگیری بحث استفاده از تکنولوژی یا همان فناوری است. معمولا تجهیز مدارس و کلاس های درس با تکنولوژی جدید یکی از دغدغه های نظام های آموزشی به منظور بهره برداری از حداکثر ظرفیت فناوری روز است. اما در این مقاله یکی از متخصصان انگلیسی معتقد است که آنچه باعث یادگیری و پیشرفت فراگیر می شود، تدریس درست است و در صرف پول به جای هزینه روی رایانه و تخته ی هوشمند و .... و حتی کاهش تعداد دانش آموز، باید بودجه را از یک سو روی تربیت معلم خوب و آموزش مداوم آن ها و از سوی دیگر آموزش روش های تدریس موثر (مانند فراهم کردن پسخوراند یا فیدبک مداوم و بلافاصله به فراگیر) صرف کرد. خواندن این مقاله را خصوصا به علاقه مندان تعلیم تربیت توصیه می کنم.
نظرات