کسی شما را به دانشگاه بیرجند دعوت نکرده است!!

یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت 1388

اخیراً به طور مکرر دانشجویان به من مراجعه می کنند و می گویند برای پیگیری خواسته ای به مسئولی مراجعه کرده ایم و پاسخ گرفته ایم که کسی برای شما دعوت نامه نفرستاده تا به دانشگاه بیرجند بیایید!! موضوع از منظر نحوۀ ارتباط وتعامل استاد یا مسئول با دانشجو اهمیت داشته و نیازمند توجه بیشتر است.

ممکن است خواسته ی دانشجو بر حق نباشد (هر چند در یکی، دو مورد که به من مراجعه کرده اند به نظر می رسد حق با دانشجو است و ضعف و کمبود، نه در کمی امکانات بلکه در مدیریت نادرست است) ولی آیا این امر اجازه ی چنین پاسخی را به ما می دهد؟ فرض کنید به طور مثال دانشگاه اعلام کرده ما خوابگاه نداریم و دانشجو از این امر مطلع بوده است. آیا این امر این اجازه را به ما می دهد تا نتیجه بگیریم که او حق ندارد نگرانی خود را از این موضوع و حتی موضوعات دیگر به ما منتقل کند؟ نفس اینکه در دانشگاه که مکان خردورزی و رشد تفکر انتقادی است به جای بحث و گفتگو به تندی به دانشجو گفته شود: کسی برای شما کارت دعوت نفرستاده است!! و یا حتی او را متهم به شورش و توطئه و ... کنیم قابل توجه است. آیا در چنین دیالوگی، دانشجو نمی تواند به ما بگوید که وقتی شما حداقل ها را ندارید چه کسی برای شما کارت دعوت جذب دانشجو فرستاده؟

قبول کنیم با چنین برخوردهایی نخواهیم توانست الگوی مناسبی برای آینده سازان کشور باشیم. ضمن اینکه با تجربه ی من بسیاری از ضعف های موجود متاسفانه ریشه در عدم مدیریت صحیح دارد. ما با امکانات موجود هم می توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف یا حداقل کم کنیم.

نظرات

‏ناشناس گفت…
سلام خسته نباشید واقعا" خوشحالم که شما حرفهای دانشجو ها رو درک میکنید مرسی.
‏جلال رجبي گفت…
سلام
فارغ التحصيل دانشگاه بيرجند هستم در رشته زمين شناسي. ورودي 75. خوشحالم كه وبلگ شما را ديدم. ما هم يك وبلاگ داريم كه از بچه هاي ورودي خودمان و استادان گروه زمين شناسي نوشته ايم. خوشحال مي شويم به ما سر بزنيد

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!