چگونه کتابی را که پیرامون موضوعی نیاز دارم پیدا کنم؟

20 دی 1388

یکی از دانشجویان فارغ التحصیل از طریق ایمیل درخواست معرفی کتابی در مورد روان شناسی رنگ ها را کرده است. در این ارتباط:

اول این که، فکر می کنم آموزش عالی ما دارای اشکالات اساسی است. چرا کارشناسانی تربیت کرده ایم که مهارت های پایه ای یک متخصص را ندارند. دانشجویان را با ملغمه ای از نظریه ها و محفوظات و متاسفانه بدون کسب مهارت های اساسی روانه ی بازار کار می کنیم.

دوم این که، شاید اشکال در سیستم آموزشی نباشد! اشکال در سیستم تربیتی باشد!! به نظر می رسد ما عادت نکرده ایم کمی (فقط کمی!) تلاش کنیم. می توان با اندکی تلاش (خصوصاً برای کسی که با دنیای مجازی آشناست و سؤال خود را از طریق ایمیل مطرح می کند) به راحتی نه تنها پاسخ این سؤال، بلکه پاسخ سؤالات مهم تر را پیدا کرد.

سوم این که، منظورم از نوشتن این مطالب این نیست که کسی سؤال نپرسد!! ما (اساتید) حقوق می گیریم که سؤالات علمی را پاسخ گو باشیم.

چهارم این که، اگر من نیاز داشته باشم کتابی پیرامون موضوعی پیدا کنم، موارد زیر را انجام می دهم:
  • در سایت گوگل یا در یکی از سایت های خرید کتاب برخط ( مانند 1 و 2 ) موضوع را جستجو می کنم. این نتایج 1 - 2 به دست آمد.
  • همان طور که در یکی از پست های قبلی معرفی کردم، به پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران می روم و موضوع را (که در این جا روانشاسی رنگ ها است) جستجو می کنم. حدود 15 عنوان مطلب بازیابی شد.
  • سری به کتابخانه (ترجیجاً دانشگاهی) می زنم و موضوع را جستجو می کنم.

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!