پول بدهید مقاله برایتان بنویسیم!!

یکشنبه 4 اسفند 1387



موضوع دزدی ادبی خصوصاً در کارهای دانشجویی یکی از مشکلات فراگیر در نظام آموزشی دنیا است. نباید تصور کنیم که این مشکل فقط دامن گیر کشور ماست. حتماً گزارش های متعدد از موسساتی که پروژه های دانشجویی در همۀ سطوح را می فروشند دیده اید و یا آگهی این موارد را در موسسات چاپ و تکثیر یا کافی نت ها مشاهد کرده اید. به هر صورت چیز عجیبی نیست. امثال من هم به عنوان استاد دانشگاه نیز ساعت ها وقت صرف می کنیم تا ببینیم آیا کارهای علمی به خود دانشجو تعلق دارد یا کپی است.
بگذریم می خواستم این مقاله را بخوانید. اخیرا سایت هایی باز شده و به طور رسمی دانشجویان دانشگاه های معتبر انگلیس مانند آکسفورد و کمربیچ در قبال دریافت پول برای دانشجویان مقاله و سایر پروژه های علمی را می نویسند. اینجا هم آدرس بعضی از آن ها: یک / دو (خیال من که راحت است که اینها انگلیسی است و با قیمت هایی که دارند بعید است دانشجویان ما خیال خریداری مقاله یا پایان نامه از آن ها را داشته باشند چون در ایران این قلم ارزان تر است!!). قیمت ها هم جالب است:
مقاله 2500 واژه ای برای تکلیف کارشناسی ، تحویل 6 روز بعد از 500 تا 750 پوند ناقابل!!/ تحویل روز بعد از 1500 تا 2500 پوند!!!!
جالب تر استدلال مدیر یکی از این سایت هاست که می گوید: دانشجویان برای زندگی نیاز به پول دارند و ما این فرصت را برای آن ها فراهم کرده ایم تا پول بیشتری از آنچه با کار کردن در مشروب فروشی ها به دست می آورند را از این طریق کسب کنند!! این هم خود استدلالی است. این را هم من اضافه کنم که قوانین مربوط به دزدی ادبی در دانشگاه های معتبر بسیار سخت گیرانه است و حالا باید دید که دانشگاه ها چکار می کنند. البته نرم افزارهایی ساخته شده که امکان جستجو عبارات یک مقاله یا کار علمی را به منظور یافتن احتمال دزدی از طریق اینترنت فراهم می کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز