احترام به هنجارها و مقررات

یکشنبه بیستم اردیبهشت 1388

در ایران اگر به جوانی (البته در مورد بزرگترها هم صادق است!) بگویند که به طور مثال این مکان (اعم از مدرسه، دانشگاه، اداره، بیمارستان و ....) مقررات خاصی دارد، به طور مثال نپوشیدن شلوار لی، و شما باید به آن احترام بگذارید، ممکن است ناراحت شود و کلی سروصدا راه بیندازد. اما واقعیت این است که در هر جای کره ی زمین که زندگی کنیم معیارهایی برای رفتار و گفتار وجود دارد که از افرادی که در آن جامعه زندگی می کنند درخواست می شود به آن پایبند باشند.
این را نوشتم تا به شما پیشنهاد کنم این خبر را بخوانید. داستان مربوط به نوجوانی است که قرار است در 25 ماه می (چیزی حدود 15 روز دیگر) فارغ التحصیل شود اما چون مقررات مدرسه اش را رعایت نکرده، به حالت تعلیق درآمده. مقررات را هم برایتان می نویسم: در مدرسه ی این آقا پسر شنیدن موسیقی پاپ، رقص، دست در دست انداختن و بوسیدن و... غیرقانونی است. ( اشتباه نکنید مدرسه در ایران نیست در ایالت اوهایو آمریکا است). این آقا پسر هم علی رغم تذکر مدرسه به جشن رقص دوست دخترش در روز تعطیل و در مدرسه ای که این موارد ممنوع نیست رفته است!! تازه مدیر مدرسه گفته اگر او الکل می خورد یا به نوعی از روابط جنسی مشغول شده بود از مدرسه اخراج می شد!!
کاری به نادرستی و درستی این هنجارها ندارم. موضوع این است که آیا اجازه داریم به هر بهانه ای هنجارها و مقررات جامعه یا مکانی که در آن کار می کنیم یا درس می خوانیم را نادیده بگیریم و مخالف آن را عمل کنیم؟
.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!