چاق ها و اضافه وزن دارها بخوانند و عبرت بگیرند!

دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1388

یکی / دو روز شده که مسیر 7 کیلومتری خانه تا محل کار را با دوچرخه طی می کنم (رفت و برگشت 14 کیلومتر) و صد البته به مباحث مربوط به اضافه وزن حساس شده ام. این خبر را امروز دیدم که آنهایی که اضافه وزن دارند و یا خدای نکرده چاق هستند بخوانند و عبرت بگیرند!!
خلاصه ی خبر این است که تحقیقات نشان داده که فقط در بریتانیا حدود 19 هزار نفر در سال اگر اضافه وزن نداشته باشند به انواع سرطان دچار نمی شوند. به عبارت ساده تر اضافه وزن مهم ترین دلیل ابتلا به سرطان است. لذا تا دیر نشده به دنبال کاهش وزن باشید! اولین گام هم محاسبه ی میزان اضافه وزن است. برای این کار شما می توانید در جدول ارائه شده در این لینک از میزان چاقی یا لاغری خودتان مطلع شوید. در سمت راست قد به متر داده شده در قسمت بالا هم وزن به کیلوگرم است. محل تلاقی این دو در منطقه ای در جدول قرار می گیرد که به رنگ خاصی مشخص شده است. اگر در ناحیه ای هستید که ok نوشته که مشکلی نیست! احتمالاً در ناحیه کرمی روشن هم که نخواهید بود!!! هر چه به سمت قرمزی بروید نشان دهنده ی خطر است و نیازمند توجه شما به خودتان!
در ضمن یکی از راه هایی که می توانید میزان اضافه وزن خود را پیدا کنید شاخص توده بدن است که محاسبه ی آن زیاد سخت نیست: شما باید وزن خود را به کیلوگرم تقسیم کنید به به توان دو قد خود به متر. به طور مثال اگر 83 کیلوگرم وزن داشته باشید و 1.76 هم وزن، باید 83 را به 3.0976 تقسیم کنید که حاصل خواهد شد 26.8.
اگر شاخص توده بدنی بین 18.5 و 24.9 باشد نرمال است اگر بین 25 و 29.9 باشد اضافه وزن دارید و اگر 30 به بالا باشد چاق هستید. در تحقیق فوق الذکر گفته شده هر کس شاخص توده ی بدنی بالاتر از 25 دارد باید در مورد لاغر شدن اقدام کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!