عید سعید فطر مبارک

یکشنبه 30 شهریور ماه 1388

نمی شود این عید را یک سال ما با آرامش برگزار کنیم. امسال هم از یک طرف رسماً عید اعلام شد و از طرف دیگر بسیاری از مراجع دوشنبه را عید اعلام کرده اند! من دیشب تا حدود ساعت 11 سایت های چند تن از آیات عظام را چک کردم هیچ خبری نداده بودند و امروز که عید کردیم و مجدداً وب سایت ها را چک کردم دیدم تقریبا اکثر قریب به اتفاق آیات عظام امروز را سی ام ماه مبارک اعلام و فردا عید اعلام کرده اند. اگر می خواستند اعلام نظر کنند حداقل زودتر می کردند که تکلیف مقلدین آن ها روشن می شد!

فکر می کنم در حالی که دهۀ اول قرن بیست و یکم رو به اتمام است زیبنده نیست که هنوز رؤیت هلال ماه هر سال حلاوت ماه مبارک را از بین ببرد. برای خود من سؤال است چرا ماه در اندونزی و مالزی در شرق ما و لبنان و بسیار از کشورهای شمال آفریقا در غرب (و ایضاً در شمال و جنوب ایران!!!) هلال ماه رؤیت می شود ولی در ایران رؤیت اش به اثبات نمی رسد!

به هر صورت امیدوارم خداوند عبادات همه را قبول کرده باشد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!