حوادث اخیر و هویت ملی

دوشنبه 23 شهریور ماه 1388

یکی از موضوعاتی که از سال گذشته به آن علاقه مند شده ام موضوع هویت ملی است . به همین دلیل مقاله ها و یا حوادثی که به نوعی به این موضوع مرتبط می شود را پیگری می کنم. دلیل پیوند به مقاله ی حجه السلام جعفریان نیز در همین ارتباط بود. به نظر می رسد حوادث اخیر به نوعی به هویت ملی شکننده ای که در ایران داشته ایم خدشه وارد کرده. به طور مثال، چند روزی از انتخابات نگذشته بود که تیم ملی فوتبال ایران از کره شکست خورد و از راه یابی به بازی های جهانی باز ماند. همان زمان در مغازه ای شنیدم مشتری با فروشنده صحبت می کرد (البته نجوا) که برای اولین بار در عمرم از باخت تیم ملی خوشحال شده ام!! و در بیان دلیل، به حوادث انتخابات اشاره کرد. مرد میانسالی بود (به ظاهر بالای پنجاه). بسیار متعجب شدم و تا مدتی فکر می کردم که ما با خود چه می کنیم! نشانه ی دیگر این مطلب است که در کامنت های مقاله ی که پیوند آن را در مطلب قبلی داده ام نوشته شده بود:
"دیگه هیچ فرقی برام نداره
از اسم وطن داره حالم به هم می خوره
من از لفظ حمله اسراییل استفاده نمی كنم من می گم كمك اسراییل.ولی هر اتفاقی هم بیافته مهم نیست
به اصطلاح: دیگی كه واسه من نمی جوشه / می خوام توش سر سگ بجوشه
همون ...... برن از مملكت ..... كه ساختن دفاع كنن (نقطه ها را مطالب نامناسبی بود که سانسور شده)
23 شهریور 1388 ساعت 03:42"

به هر صورت دغدغه ای که آقای جعفریان مطرح کرده ، زبان حال بسیاری از کسانی است که نگران آینده ی انقلاب و کشور هستند

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!