دانشجویان روان شناسی منتظر گروه مستقل نباشند

پنجشنبه 9 مهر 1388

در تابستان امثال زمانی که قرار بود برنامه های گروه های آموزشی دانشگاه اعلام شود برنامه های روان شناسی از سوی گروه اعلام نشد با این استدلال که بعد از گذشت سه سال این گروه باید از گروه علوم تربیتی تفکیک و هویت مستقلی پیدا کند. وقتی هفته ی اول شهریور به اتمام رسید و مسئولین دیدند گروه در تصمیمی خود جدی است، به تکاپو افتادند و قول دادند که این تفکیک انجام خواهد شد و لذا برنامه ها هر چه زودتر تنظیم شود. با توجه به سابقه ی آقایان، من با تنظیم برنامه قبل از تفکیک گروه مخالف بودم و تا آخرین لحظه هم زیر بار برنامه ریزی گروه نرفتم، ولی دوستان نظر مثبت داشتند و نهایتاً برنامه ها بر اساس وعده و وعید های آقایان تنظیم شد.

اما از قرار معلوم حال که به قول معروف خر آقایان از پل گذشته اعلام کرده اند که این کار شدنی نیست. در زمانی که برنامه ها روی زمین بود رایزنی های فشرده ای برای قبول مسئولیت گروه انجام شد و نهایتاً دکتر راستگو را متقاعد کرده اند که این مسئولیت را قبول کند اما در حال حاضر آقایان عقب نشینی کرده اند و گفته اند نمی شود!! دلیل جالبی هم دارند که این گروه مصوب نیست و پست ندارد. خوب باید سؤال کرد که چه کسی باید این گروه را مصوب می کرد و پست می گرفت؟ در ضمن آیا دانشکده ای به نام روان شناسی و علوم تربیتی در ساختار دانشگاه مصوب است که ایجاد شده؟ فکر می کنم هدف شان تفکیک دانشکده بود که به هرشکلی که خواستند انجام شد (می شود حدس زد برای بیلان کار بعضی ها خوب بوده که انجام شده!!) ولی متأسفانه توصیه های گروه که حاوی پیش شرط هایی برای تفکیک بود حتی توسط اعضاء گروه نیز جدی گرفته نشد و لذا حق مسلم گروه روان شناسی روی زمین مانده و مشکلات اساتید و دانشجویان نیز به قوت خود باقی است (می شود حدس زد این بخش ربطی به بیلان کار بعضی ها ندارد!!؟؟)

خلاصه ی کلام اینکه دانشجویان روان شناسی در حالی که سال دیگر فارغ التحصیل هستند فعلاً منتظر مدیر گروه نباشند. ان شا الله اگه فوق که سهل است دکتری قبول شدند ممکن است تا آن زمان گروه شان مستقل و مدیر گروه داشته باشند!!!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!