شریان اطلاع رسانی دانشگاه قطع است!!

شنبه 25 مهر 1388

از سه روز قبل اتصال دانشگاه به اینترنت از سوی مخابرات قطع شده است. البته خبر جدیدی نبود چون یکی از دوستان هفته ی گذشته خبرش را داده بود که مخابرات اواخر شهریور به دلیل عدم پرداخت حق اشتراک توسط دانشگاه یکی، دو روز اینترنت را قطع کرده ولی با پادرمیانی همین دوست حداقل برای ثبت نام دانشجویان مجدداً شبکه را وصل کرده اند اما تهدید هم کرده اند که اگر صورت حساب پرداخت نشود مجدداً شبکه را قطع خواهند کرد و این کار را در اواخر هفته ی آنیده عملی کرده اند.

از یک بایت خدا را شکر که هنوز بسیاری از امور در دانشگاه بیرجند الکترونیکی انجام نمی شود (مانند سیستم دبیرخانه که هنوز مانند گذشته به سیستمی چاپاری زمان کورش کبیر!! نامه ها بین واحدها انتقال می یابد) ولی کار بسیاری از افراد دچار اختلال شده است. به طور مثال امروز کلاس روش تحقیق پیشرفته را برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی داشتم که قرار بود در مورد معرفی پایگاه های اطلاعاتی و جستجوی پیشینه صحبت کنم که برنامه به هم خورد! برای بسیاری از دانشجویان هم ایمیل فرستاده بودم که کارهایی را انجام دهند که با بهانۀ قابل قبول!! گفتند نتوانسته اند ایمیل هایشان را چک کنند.

بگذریم این خبر خوش را هم بدهم که همان دوست گفته قرار شده هر چه زودتر صورت حساب مخابرات را بدهند و در همین هفته اتصال به شبکه برقرار شود. فقط سؤال اینجاست که چطور می شود ظرف یک هفته این بودجه جور شده و اگر موجود بوده چرا قبلاً پرداخت نشده و هزار چرای دیگر! با این اوضاع آیا می توانیم ادعا کنیم که باید سایر بخش های جامعه دانشگاه ها را سرمشق خود قرار دهند؟

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!