سبک تربیتی والدین کودکان لکنتی

جمعه 27 9 1388

امشب جلسۀ دفاع از پایان نامه ی تنها دانشجوی کارشناسی ارشدی بود که از دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند هدایت پایان نامه اش را بر عهده داشتم. به دلایلی کمتر تمایل به هدایت پایان نامه های دانشجویان دانشگاه آزاد را دارم و یا شاید بهتر باشد بگویم آن ها تمایل کمتری دارند تا با من پایان نامه بگیرند. اما هدایت این دانشجو را به دلیل تسلط او بر موضوع قبول کرده بودم.

دانشجوی فوق با مدرک کارشناسی گفتار درمانی، در پایان نامه ی کارشناسی ارشدش در حیطۀ کودکان استثنایی تفاوت سبک های تربیتی والدین کودکان عادی و لکنتی را بررسی کرد. هر چند از نظر آماری بین دو گروه تفاوتی مشاهده نشد اما در سبک تربیتی مستبدانه بین دو گروه تفاوت نزدیک به معناداری (057/0) به دست آمد. به نظر می رسد نتیجه ی تحقیق می تواند راه را برای پژوهش های بیشتر در این موضوع هموار کند.

جلسات دفاع از پایان نامه از یک نظر خاطره انگیر است. در جریان هدایت دانشجویان به کرات به دلیل عدم دقیق آنچه از آن ها خواسته ام با دانشجویان اوقات تلخی می کنم (البته گاهی وقت ها از اوقات تلخی می گذرد!!) ولی در جلسه ی دفاع وقتی می بینم که به خوبی از کارشان دفاع می کنند و نتیجه ی کار قابل ارائه در بهترین مجلات و مجامع علمی است تمام خستگی ها و البته خاطرات ناخوش!! از ذهن پاک می شوند.

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!