چند فرهنگ لغت کاربردی

19 بهمن 1388

یکی از دانشجویان در درس متون درخواست کرد چند فرهنگ لغت کاربردی معرفی کنم. فرهنگ لغت های زیر را در حال حاضر استفاده می کنم که معرفی آن ها می تواند به دانشجویان کمک کند.

برای ترجمه انگلیسی به فارسی از فرهنگ لغت ایستگاه استفاده می کنم. مزیت این فرهنگ لغت سرعت عمل آن است. بعد از دریافت فایل از این پیوند و اجرای برنامه، وقتی خواستید معنی واژه ای را که نمی دانید چک کنید، فقط کافی است روی واژه کلیک کنید و سپس به طور همزمان دو دکمه Ctrl و Q را با هم فشار دهید. معنی لغت ظاهر می شود.

فرهنگ لغت بعدی انگلیسی به انگلیسی است به نام WordWeb. ارائه ی تعداد لغت بیشتر، ارائه ی تلفظ با استفاده از الفبای فنوتیک، ارائه ی واژه های مترادف و نوع کلمه از مزایای این دیکشنری است. فایل برنامه را از این پیوند دریافت و اجرا کنید. با کلیک روی واژه ای که ترجمه ی آن را می خواهید و فشار همزمان Alt+Ctrl+W پنجره ی دیکشنری ظاهر می شود.

اگر به اینترنت دسترسی دارید بخش ترجمه گوگل هم بسیار مفید است. هم از فارسی به انگلیسی و هم از انگلیسی به فارسی با امکان ترجمه ی جمله و تلفظ صوتی توسط گوگل مترجم ارائه شده است.

اگر به دیکشنری دسترسی دارید این سایت را هم پیشنهاد می کنم هم تلفظ صوتی به انگلیسی بریتانیایی و هم آمریکایی به همراه ترجمه انگلیسی به انگلیسی واژه و واژه های ترکیبی از امکانات این سایت است.

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!