اعتباربابی مقیاس حمایت اجتماعی کودک و نوجوان CASSS2000

24 اسفند 1388

چند ماه قبل طرحی را برای اعتباربابی مقیاس حمایت اجتماعی کودک و نوجوان CASSS2000 به دانشگاه ارائه کرده بودم. این طرح پس از تصویب در گروه در مسیر ارسال به معاونت پژوهشی دانشگاه مفقود شده بود و نهایتاً پس از ارسال مجدد در جلسۀ اسفند ماه شورای پژوهشی دانشگاه تصویب و امروز ابلاغ شده است.

اعتباریابی این مقیاس را در حاشیۀ یکی از طرح های دانشجویان سخت کوش کارشناسی ارشد رشته ی روان شناسی تربیتی انجام داده ایم. علت اینکه می گویم انجام داده ایم این است که برای انجام تحقیق منتظر تصویب طرح نشدیم: مقیاس را از نویسنده ی اصلی در استرالیا دریافت و ترجمه کردیم؛ بعد از رایزنی با چند تن از همکاران و سازنده ی استرالیایی آن، مقیاس را در یک مطالعه مقدماتی اجرا و پس از اصلاحاتی در متن، اجرای اصلی را نیز انجام داده ایم. داده ها نیز ثبت شده و فقط مرحله تجزیه و تحلیل داده ها باقی مانده که امیدوارم در فروردین 89 این مرحله به اتمام برسد (ان شاء الله).

ویژگی منحصر به فرد این مقیاس این است که اولاً در ایران در این زمینه مقیاس معتبری وجود ندارد و ثانیاً مقیاس از مبانی نظری و سندیت پژوهشی قابل قبولی برخودار می باشد. امیدوارم ارائه این مقیاس به جامعه ی علمی ایران، امکان پژوهش های معتبر در زمینه حمایت اجتماعی را فراهم کند.

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!