راهنمای نگارش و پژوهش علمی

20 فروردین 1389

ویرایش دوم کتابجۀ راهنمای کاربردی نگارش و پژوهش علمی را از طریق این پیوند در صفحۀ مواد آموزشی ، صفحۀ خانگی ام قابل دریافت است. در سال گذشته به دلیل عدم آشنایی دانشجویان با بعضی نکات نگارشی و استانداردهای اولیه نگارش و پژوهش علمی وقت زیادی صرف نوشتن این نکته ها در حاشیه تکالیف درسی و پژوهشی آن ها شد. لذا فکر نوشتن راهنمایی برای این کار به ذهنم خطور کرد.

راهنمای کاربردی نگارش و پژوهش علمی نکات کلیدی و کاربردی برای پژوهشگران مبتدی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را فراهم می کند و به ویژه برای دانشجویان دانشگاه بیرجند تهیه شده اما سایر پژوهشگران و دانشجویان هم می توانند از آن استفاده کنند. قصد دارم تکالیف دانشجویان را ابتدا با این فرمت تطبیق دهم و چنانچه قالب های درخواستی را رعایت نکرده باشند کار آن ها برگشت داده شود. با این کار ضمن صرفه جویی در وقت، دانشجویان هم شیوۀ نگارش علمی را خواهند آموخت (یا مجبور خواهند شد بیاموزند!!).

مطالب اصلی این کتابچه عبارتند از: قالب نگارش و تایپ، نکات کلیدی در انتخاب موضوع تحقیق، نحوۀ نگارش پیشنهاده و گزارش تحقیق، شیوۀ منبع نویسی و ارجاع درون متن APA، فرم های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند، روند انتخاب موضوع و اجرای تحقیق برای پایان نامۀ تحصیلی و .......

با توجه به مشلغۀ زیاد فکر نکنم ویرایش بعدی راهنما در این نیم سال تحصیلی انجام شود، اما در صورت ویراست از طریق وبلاگ گذر عمر اطلاع رسانی خواهم کرد و فایل را در صفحۀ خانگی ام خواهم گذاشت. از کلیه خوانندگان این راهنما نیز درخواست دارم اشتباهات (اعم از تایپی، نگارشی و علمی) را از طریق ایمیل اطلاع دهند و در صورتی که فکر می کنند موضوع دیگری می تواند به این راهنما اضافه شود نیز پیشنهادات خود را نیز ارسال کنند تا ان شا الله در ویرایش بعدی اعمال گردد.

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!