سامانۀ مدیریت دروس دانشگاه بیرجند

15 فروردین 1389

پس از تعطیلات پیوندی تحت عنوان سامانۀ مدیریت دروس در وب گاه دانشگاه بیرجند گذاشته شد. احتمالاً یکی از دوستان علاقه مند به آموزش الکترونیکی یک بار دیگر راهی را که دو سال پیش با ایجاد دانشگاه مجازی بیرجند شروع کردیم و کوتاه مدتی بعد متوقف شد را از سرگرفته.

در دانشگاه مجازی بیرجند که به نام سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه بیرجند پیوند آن هنوز در بخش خدمات وب دانشگاه وجود دارد دو نرم افزار منبع باز A-Tutor و Claroline برای ارائۀ خدمات مدیریت و ارائۀ دروس به صورت الکترونیکی نصب و وب گاه مستقلی هم با دستورالعمل برای آن راه اندازی شد. حتی برای یک نیم سال مجوز برگزاری اولین کلاس نیمه مجازی آموزش الکترونیکی دانشگاه برای درس متون تخصصی روان شناسی تربیتی با ده دانشجو داده شد که در نیم سال دوم سال تحصیلی 88-1377 برگزار شد. داستان توقف فعالیت هم طولانی است ولی در کل به عدم وجود ساختار و زیربنای لازم برای فعالیت های آموزش الکترونیکی دانشگاه برمی گردد، و دلایل بیشتر اینجا گفتنی نیست!!!

به هر صورت امیدوارم سامانه ی جدید که قطعاً با علاقه شخصی یکی از همکاران با استفاده از نرم افزار متن باز Moodle راه اندازی شده بتواند به موفقیت برسد.

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!