چه بگوییم و چه نگوییم

 30 شهریور 1389
این چه بگوییم ها و چه نگوییم ها رو از طریق رایانامه دریافت کرده ام. تمرین برای گفتن این موارد می تواند در ارتباط مؤثر ما با دیگران تأثیر داشته باشد:

کلمه ها بر احساسها و اندیشه ها تاثیر می گذارند، احساسها بر افکار و کلمه ها مؤثرند، و 
اندیشه ها بر کلمه ها و احساسها تاثیر می گذارند

بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم / نگوییم : ببخشید که مزاحمتان شدم
بگوییم : در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود / نگوییم : گرفتارم
بگوییم : راست می گی؟ راستی؟ / نگوییم : دروغ نگو
بگوییم : خدا سلامتی بده / نگوییم : خدا بد نده
بگوییم : هدیه برای شما / نگوییم : قابل ندارد
بگوییم : با تجربه شده / نگوییم : شکست خورده
بگوییم: قشنگ نیست / نگوییم : زشت است
بگوییم: خوب هستم / نگوییم: بد نیست
بگوییم : مناسب من نیست / نگوییم : به درد من نمی خورد
بگوییم : با این کار چه لذتی می بری؟ / نگوییم : چرا اذیت می کنی؟
بگوییم : شاد و پر انرژی باشید / نگوییم : خسته نباشید
بگوییم: من / نگوییم: اینجانب
بگوییم: دوست ندارم / نگوییم: متنفرم
بگوییم: آسان نیست / نگوییم: دشوار است
بگوییم : بفرمایید / نگوییم : در خدمت هستم
بگوییم : خیلی راحت نبود / نگوییم : جانم به لبم رسید
بگوییم : مسئله را خودم حل می کنم / نگوییم : مسئله ربطی به تو ندارد

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!