ده فرمان خدا به موسی (ع)

 27 مهر 1389
مقاله ای پیرامون رشد معنویت در کودکان و نقش والدین و نظام آموزشی را یکی از یکی از دانشجویان سخت کوش روان شناسی تربیتی دانشگاه ترجمه و من ویراستاری کرده ام. در بخشی از این مقاله   به ده فرمان خدا به حضرت موسی اشاره شده بود. برای یادآوری این ده فرمان  که با تغییراتی جزیی در همه ی ادیان الهی مورد تأکید قرار گرفته و به نوعی ملاک ایمان به خدا است، را تکرار می کنم (به نقل از سایت ویکی پیدیا):

1- من خداوند خالق تو هستم که تو را از اسارت و بندگی مصر آزاد ساختم.
۲- تو را معبود دیگری جز من نباشد. هیچ تصویری از آنچه در آسمان و یا بر روی زمین و یا در آب است، نساز و آنها را پرستش ننما.
۳- نام خدای خالقت را بیهوده بر زبان نیاور ( به عبارتی از آن سوءاستفاده نکن).
۴- روز شنبه را به یاد داشته باش تا آن را مقدس بداری. (لزوم روزی در هفته برای به یاد خدا بودن، جمعه برای ما مسلمان ها و شنبه برای مسیحیان).
۵- پدر و مادرت را احترام بگذار.
۶- قتل نکن و به مردم ظلم نکن. کودکان را نکشید.
۷- زنا نکن.
۸- دزدی نکن.
۹- در مورد همنوعت شهادت دروغ نده.
۱۰- چشم طمع به مال و ناموس دیگران نداشته باش.
 

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!