لطفا یک نمره 20 به من بدهید!!!؟؟؟

9 بهمن 1389
این ایمیل را یکی از دانشجویان فرستاده:

با سلام و ادب و احترام. باتوجه به اینکه هنوز نمره درس ...... را وارد سیستم دانشجویی ننموده اید و من همانطور که خودتان میدانید دنبال نمره نمی باشم ولی چون سایر نمرات من ثبت شده است ومن جهت کسب معدل 17 نیاز به نمره 20 در این درس را دارم خواهشمند است همکاری لازم را مبذول بفرمایید ....

نمی دانم چه پاسخی باید به این دانشجو داده شود، ولی این درخواست جای تأمل دارد. به راستی عیب از کجاست: از من استاد که نوعی با دانشجو برخورد کرده ام که به خود اجازۀ طرح این گونه درخواستی را داده؟ از خود دانشجو، که نمی داند نظام آموزش عالی، امتحان، نمره و ... برای چیست؟ از سیاست گذاری کلان آموزش عالی کشور که سطح آن را به کمینه ترین آن تنزل داده اند؟ و یا از ........ می توان به این فهرست، موارد دیگری را هم اضافه کرد اما، دلیل هر چه باشد، چنین درخواست هایی، نشان از افول روح علمی، نظام آموزش عالی و ارزش های آن در کشورمان است.

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!