سخت گیری اساتید و برخورد دانشجو

16 بهمن 1389
ایمیل زیر را یکی از دانشجویان سابق فرستاده. علت بازتاب آن در اینجا تأکید بر این نکته است که
سخت گیری ها و، گاهی، اوقات تلخی های اساتید برای بسیاری از دانشجویان در طی دورۀ تحصیل شان ناگوار است، اما مطمئناً اگر دانشجو اهل باشد و تشنۀ کسب دانش و پیشرفت، این موارد را به دل و جان می خرد و از آن بیشترین استفاده را می کند. دانشجویی که این ایمیل را زده در اکثر دروس نمرۀ بالایی از واحدهایی که با من گذرانده، نگرفته است و حتی در یک درس نمرۀ قبولی را نیز اخذ نکرد و مجبور به تجدید درس شد. اصولاً معتقدم نمره (حداقل در بعضی از موارد) نمی تواند ملاکی بر اهل فن بودن دانشجو باشد. این دانشجو را می توانم از معدود دانشجویانی بدانم که به معنای واقعی کلمه، متفکر بود، و از چندان جدیت و هدفمندی در زندگی برخوردار، که در پایان دوره از بهترین دانشجویان، و هم اکنون بعد از اتمام دورۀ تحصیلی اش، از همکاران علمی ام محسوب می شود.

----
با سلام و عرض ادب
امشب داشتم ايميل هايي که طي اين دوساله بين من و شما رد و بدل شده بود رو مرور ميکردم. خيلي برام جالب و آموزنده بود. خاطرات دو ساله برام زنده شد. از اون اول جريان ساختن ايميل جديد و بعد فراموش کردن آدرس ايميل، عصبانيت شما سر جريان ميز کلاس و بدخلقي من سر جريان ايميل هاي تکراري، چشماي خواب آلود من و تذکرات شما، اولين باري که پروپزالم رو توي اتاقتون مطالعه کرديد، شبهاي رمضان وتا صبح بيداري، حرف هاي شما قبل از ارائه دفاعيه من، و ............. تا به امروز. خوشحالم که اين رابطه تا به امروز يه جريان بالنده داشته و بايد بگم بسيار خرسندم که با شما آشنا شدم. براتون آرزوي موفقيت روز افزون و سلامتي کامل دارم

پست‌های معروف از این وبلاگ

طرح بلوکی تصادفی شده

کاربرد میانگین هارمونیک یا همساز

کوزه هر چه خالی تر پر هیاهوتر!